Uppsamlingsdag
1.Styrke- eller teknikdel från tidigare dagar – A-del
[Den första delen gör alla med undantag den som gjort alla tre tidigare dagar, då kör du direkt på nr 2 nedan!]

2.Assistans-träning som pre-/rehab/skills – B-del

2-5 set
[välj en eller flera övningar, fler set om du börjat med denna del]

3. “To row or to run, that is not a question”

20 min amrap i Lag om 3

P1:
Ro 300-400 meter (eller 300-400 m löpning)*
P2-P3:
under tiden gör amrap
4 KB (push) press / arm – båda gör detta
8 boll sit ups – båda gör sit ups, en har bollen, överlämning i toppen av sit up:en
8 burpees med high five i hoppet
16 Partner Plank Claps alt hand

*SCORE: Notera ett streck för varje varv, 1 poäng per varv

  • Gör A-del från de senaste 3 träningsdagarna
  • Gör valfri B-del som står på tavlan. Det är dock ok att disponera tiden själv och prioritera A-del. Om ni tränat de senaste 3 dagarna så gör ni bara B-delar, men då upp till 5 set av dessa.
  • Som konditionsdel så gör vi en metcon i form av en team-wod, fart och fläkt tillsammans! ?

Så här glada var våra deltagare på förra baskursen, idag börjar nästa! Ta hand om våra nya medlemmar, tillsammans blir vi starkare!

View this post on Instagram

På måndag ses vi igen! 💪💪😅 Varför är vår baskurs 4 veckor lång med 8 tillfällen samt har ett inkluderat och personligt möte? 🤔 Till att börja med så får våra medlemmar gå kursen hur många gånger som helst, så den är i princip så lång som den behöver vara. Alla ska få ta det i den takt som känns lagom och med det personliga mötet kan vi reda ut målbild och andra funderingar. Baskursen ger oss inte bara en möjlighet att lära ut och fila på basövningar, utan ger även tillfälle att lära känna varandra lite mer, dvs alla vi som tränar på gymmet alltså. Här byts inte medlemmar ut från månad till månad och allt det här ger en både en trygg och trevlig start i din crossfit-upplevelse! Och har du redan tränat ett tag och kontinuerligt varje vecka, så ger det förutom ovanstående även ett tillfälle att få svar på de där frågorna som dykt upp och hur kan få ut lite mer av dina träningstillfällen. 👍 Kort sagt, alla är välkomna och det finns möjlighet att hoppa på redan på måndag, mejla info@crossfituppsala.se så kan vi berätta mer! #crossfituppsala #baskurs

A post shared by Tränarprofil Cfua (@crossfituppsala) on