Uppvärmning:
-bänk- och baksidefokus

A På sammanlagt max 40 min ink uppvärmning:
Bänkpress x 1 rep med tydlig paus på bröstet*
+
Farmers walk x 20 m*

*Halva gänget börjar med FW, hälften med Bänk, försök byta senast vid halvtid

B 2-4 varv i lugnt tempo av
Öva på och testa vikter på övningar som kommer i nästa del

C “Elen”
3 varv på tid
400 m löpning
12 svingar, gärna höga – max 32 kg
9 burpees
[time cap 10 min]

Vädret ser ut att bli fint och bänkpress och farmers på första delen! På bänkpressen så behöver det inte vara en hel sekunds paus på bröstet men, be någon kompis att att säga “upp!” när det är dags att pressa. Öva på det här i uppvärmningsreps så ni gör likadant, det blir som på bänkpresstävling! ?

Kanske behövs inte 40 minuter för alla på A-delen och då kan ni preppa igång er tidigare inför nästa del i omgångar. Testa gärna att spring en vända och känn på, om ni tror att 400 m tar längre tid än 2 minuter första varvet så korta ner sträckan, men gör då samma varje varv.

Avslutningen “Elen” som alltså helt görs ute gjordes senast https://www.crossfituppsala.se/torsdag-2019-08-22/ och det är med hjälp av Gustavs resultat som vi sänkt time cap till 10 min från 12. Gör den gärna i två omgångar om ni kan så får ni mer svängrum ute vid riggen, men det finns mattor att lägga ut på asfalten runt hörnet.

HEMMATRÄNINGEN

Någon av de två senaste dagarnas, gjort båda? Vila! ?