Uppvärmning:
-Jorden runt med lätt vikt
-Skulderlyft & skulderarmhävning

3-4 set
A1 Bänkpress @30×1 x 8 reps
A2 Strikta (CTB) pull ups i stång ELLR Scapula pull ups i ringar x 4-8 reps

2-4 set
B1 Armhävningar, svår variant, 6-8 reps
B2 2db/kb floorpress @21×1 x 6-8 reps
B3 Tall kneeling Palliof press @3131 x 5 / sida
[i set-vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C “Gruesome Greger”
13 min amrap i lag om 3

P1 KB-deadlift x 6-10 reps
P2-P3: FLR på golv eller ringar
+
P1 Reverse lunge (m goblet hold) x 10 reps
P2-P3 OH plate hold
+
P1 Sit up / Viktad sit up / Hängande benlyft x 10
P2-P3 Sidoplanka – vid byte, byt också sida

Precis som i tisdags så blir det press med strikta drag, men idag bänkpress. Efter de lärdomar ni dragit från passet i tisdags när det gäller A2-övningarna så har ni en lite bättre idé om vad ni ska sikta på idag.

Ta inte ut er fullständigt på bänkpressen eftersom ni kommer få pressa mer på B1-2. En svår variant av armhävningar kan vara många, tänk på att det blir lite FLR på sista delen när ni väljer variant.

Oooooh “Gruesome Greger” på fredag den 13e 😱Men det ska nog gå bra ska ni se! Är det så att ni inte får lag om 3 och ett par konstellationer i lag om 2 behöver formas så kan ni göra 2 varv på varje övning om ni inte nöjer er med 1 varv (vilket räcker bra). Tänk då på att det blir betydligt fler reps i förhållande till statiskt arbete = mer träningsvärk 😂