A Öva på:
-Enhandspress med kb/db
-Press med kb/db
-Press med skivstång
[fokus på form och lätt vikt]

3 set av
B1 Push press @21×1 x 4 reps
B2 Enhandsmarklyft med kettle bell @30×1 x 5 reps / hand
[sikta på något tyngre pushpressar jämfört med förra veckan]

C 3-4 varv i lugnt tempo av
Z-press med hantlar x 5-8 reps
+ testa alla övningar i nästa del i som aktiv vila

D “Swinging Cindy 2.0”
10 min amrap
5 push ups
10 alt 1H-sving
15 air squats

Ett alternativ är att ni tar fram rack på en gång även om ni börjar med hantlar och kettlebells i början så att ni sömlöst kan gå från A till B-delen utan paus och inte behöver springa förbi varandra. Är ni sugna på att använda riktigt tunga Kettlebells så står de inne i hörnet ?

Tanken är arbetsset på B-delen med 4 reps som är lite tyngre än förra veckan. Gjorde inte förra veckans så är det ok att göra 5 reps istället. Enhandsmarklyft görs med kettlebell mellan fötterna, handtag i höjd med fotknölarna, tänk på formen!

På C-delen så får vi dels ett tillfälle att jobba med stabilitet och rörligheten i axlarna inför prep till nästa del.

“Swinging Cindy 2.0” är jooobbigt, ta inte en jättetung kettlebell för svingar! Gör en variant av armhävningar där 5 reps blir halvtunga, tex med tårna ned och knäna upp eller E-ROM m två hantlar eller plattor för att göra det svårare. Ha så skoj! ?

View this post on Instagram

Mot egna mål, men tillsammans med varandra ?

A post shared by Tränarprofil Cfua (@crossfituppsala) on