Wu: 6 x 10 DUs, testa high knee skipping, fick till några reps men att istället dra upp hälarna istället fixade jag
+
Dagens pass:

3 sets:
10 thrusters 55 kg 
Row 2 min @ 90% effort, rest 2 min
Vila: 6-7 min
3 sets:
10 front squat – 62.5 kg
90 sec knee/heel skipping aka running man, rest 2 min
Vila: 13-14 min
21,15,9 rep rounds for time;
Chin Ups
Burpees 
Tid: 4:05 min (pust, flämt)

Obrutna thrusters, har aldrig känts så bra, rep 9-10 kändes tungt i set 2 och 3. Rodden kändes vidrigt tung idag, kom knappt 1600 m på 6 min, så det var ju inte snabbt.. Obrutna frontskvåts, försökte fila teknik (se video). Istället för high knee skipping så blev det “knee skipping” aka “running man med hopprep”. Funkade väldigt bra, positivt överraskad, men tyvärr ingen dokumentation på detta. Min variant sparade nog höftböjarna lite, men idag tog jag tillfället i akt och slipade teknik.

På avslutande delen testade jag butterfly-kip med blandad framgång, gick som bäst i mitten (se video). Lärde mig grunden redan för 1-1.5 år sedan men sedan har det lagts på lagerhyllan. Blev inspirerad att ta upp det igen när jag gluttade på Loads träningsblog, han är the master of butterflies! Tänkte att jag kunde ta igen den förlorade tiden på burpeesarna, men hujedamig så segt det gick, armhävningsdelen sinkade otroligt. Nåja, det var väldigt roligt att träna med ett roligt gäng idag, dessutom är det fler och fler som intresserat sig för kettlebells, skoj!

Latjolajbans!