DAG 1 – Uppvärmning:

-Ut- och insida av höft samt gärna övningar från BONUS-delen
-Ett par tre lätta set av övningar som kommer

3 set

A1 Back squat – gärna med kedjor – eller Safetybar squat @31×1 x 3-4 reps
A2 Goblet squats @31×1 x 5-10 reps – börja med fler reps och lättare och öka per set.
A3 Front foot elevated Split squats på stället med eller utan vikt x 5 reps / ben

B “Ett pass av Daga”

3-6-9-12-15-18-21 reps av

150 m löpning ELLR 10 burpees innan varje varv

1H-svingar eller Db snatch eller KB-snatch
Mountain climbers – sikta mot underarmarna

[time cap 10 min]

BONUS – i valfri ordning där det hinns med

2-4 set av
Lateral lunge step med goblet hold, stanna i ytterläge minst 2 sek x 6 / ben

Thoracic bridge, håll minst 2 sek i ytterläge x 6-8 alt sida
Death march med vikt x 10-14 alt sida

På benböjen så var noga med tempot och inte för tungt. På Split squat så ha hellre en hög upphöjning, tex lilla lådan eller två 20-25 kg bumpers (ca 25-30 cm) och så djupt som möjligt MEN gå aldrig till djup som gör ont. Ni kan själva välja mellan att skjuta fram knät mer – och på så vis böja knäleden mer och ge mer fokus på att stärka knät – eller att gå mer rakt ned som vi brukar – och på så vis fokusera mer på baksidan. Är du väldigt rörlig och under sommaren kontinuerligt jobbar på varianten där knät går framåt, så är det ok att sänka höjden på främre foten, det kommer öka svårighetsgraden att kunna gå ner till fullt djup.

Nu är höstterminen igång, CrossFit Uppsala har fyllt 12 år och vi fortsätter träningsresan framåt och uppåt!

Läget ser riktigt bra ut, men vi anpassar alltjämnt upplägget på gruppträningen och har kvar BONUS-upplägget tills vi kan återgå till A-B-C som vi hade tidigare, bättre att skynda långsamt! 💪

Boka så många pass du känner att du behöver MEN givetvis ska du vid behov avboka i god tid så att dina kompisar kan planera sin träning. Tack för att ni tänker på varandra! 🙏

Du kan också boka Bakgård om du bara tänkt träna utomhus, men tänk på att du måste boka Öppet gym om du vill ha tillgång till gymmets faciliteter och det är viktigt att vi är noga med detta även fortsättningsvis!

Fortsätt med att tvätta händer, träng inte ihop er i onödan och alla som är friska och krya är välkomna att träna och hör av dig om du blir sjuk! 👍

Sen som alltid: HEMMATRÄNINGEN hittar du som vanligt på senaste Uppsamlingsdagen! ☀️