DAG 4 – Uppsamlingsdag

1. A-del från tidigare tre träningsdagar

[Har du tränat alla tre tidigare dagar, då fokuserar du på att öva på valfri teknik]

2. Team-wod!

“Östen Fullt Ös!”

15 minuters amrap – i lag om två 😅

5 varv av båda
P1 20+20 m shuttle run eller lätt släde
P2 Goblet hold med viktskiva eller KB*
*behöver P2 ställa ner vikt innan sthuttle run är klar = 4 burpees av båda i laget vid bytet
+
5 varv av båda
P1 10+10 m lunge step
P2 Armhävningsplanka eller långsamma mountain climbers**
**behöver P2 ställa ner knäna innan sthuttle run är klar = 15 X-hopp eller hopprep av båda i laget vid bytet

  1. A-del från de senaste 3 träningsdagarna. Har du tränat alla dessa dagar så avstå helst tunga lyft och prioritera istället BONUS som du betar av efter dina behov.
  2. Som avslutning så har vi en svettig konditionsdel, gärna i lagform!  ?
  3. Sen så en påminnelse: spraya inte PÅ stängerna, spraya på ett papper och sedan torka av stången i vågrätt läge. Tyvärr går kullagret i stängerna sönder om det sprayas på dem, tack på förhand!

HEMMATRÄNINGEN

2 träningspass läggs upp var 4e dag här på Uppsamlingsdagen. Under sommaren så kommer en amrap och en löpningsprogression på varje Uppsamlingsdag. Kör hårt! 💪

Passen kan ni göra utan träningsutrustning, men varför inte komplettera från vår shop? Mycket har redan gått åt men vi har massor av slam balls, gummiband och hopprep kvar i lager, in och skaffa på http://shop.primalfitness.se/

Uppvärmning: värm ALLTID upp cirka 10 minuter, vill du ha tips? Skriv i kommentarerna nedan eller mejla oss på info@crossfituppsala.se 😊

Pass 1:

20 set 30 sek jobb 30 sek vila

Växla mellan amrap burpees och amrap switch lunges eller utfall

Pass 2:

5000 m löpning på tid