Uppvärmning:
-Death march & utfall
-Deadbugs
-Hip thrusters eller Frog pumps

3-4 set
A1 Rumänska marklyft @30×0 x 8-10 reps
A2 Stående seesaw press @2020 x 8-10 reps

2-4 set
B Db/Kb Z-press hold x 20-25 sek
[i set vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C “Kettle-Komplex”
11 min amrap
5 1H-sving
5 1H-clean
5 1H-bent over row
4 1H-front rack, reverse lunge step
BYT ARM
[på minut 1-2-3-4-5-6-7-8-10 gör 1 reverse inch worm med 2 sek paus i botten]

Uppvärmningsövningarna känner ni igen, men kanske inte Frog Pumps! En övning som ser riktigt rolig ut, men som definitivt får igång gluteerna! Testa!

De rumänska marklyften denna vecka har färre repetitioner, men det är fortfarande många, men nu har ni säkert en bättre idé om vilken vikt ni kan ta. Detta varvar ni med Seesaw press där vikten gärna får vara ganska lätt.

Vi fortsätter nämligen med att jobba med positioner över huvudet med hjälp av Z-press hold och när vi vilar mellan set av denna övning så testa vikt på komplexet och öva någon Reverse Inch Worm!

Skillnaden mot en Reverse elephant walk är ju att den här gången går ni ut med benen och sedan upp med händerna. Ha så skoj och var nog med hållningen när ni gör bent over row!