A Öva på:
-Box Goblet squat
-Box Frontböj
-Bakböj @23×1
[på fokus på form och lätt vikt]

B1 Bakböj @20×1 3 x 4-5 reps
B2 Goblet squat @20×1, 3 x 8-10 reps
[sikta på något tyngre bakböj OCH goblet squats jämfört med förra veckan]

C 3-4 varv i lugnt tempo av
Walking plank över platta x 20-30 sek
+ testa övningar i nästa del i som aktiv vila

D “2 times the fun”
2 set av
3 min amrap
10 svingar
5 burpees
vila 2 min

Förbered gärna logistiken med rack och lådor och vikthögar så att ni sömlöst kan gå från A till B-delen utan paus! Och har ni inte testat box-böj tidigare så gör gärna ett par set!

A-delen kan vara något att stanna kvar vid lite extra, valfritt antal set, men känner ni er på G så kan ni börja med B-delen och arbetsseten ganska snart.

Vi har bakböj + goblet squats för att få mer volym totalt set, detta istället för att tex ha jättemånga bakböj i ett svep. Vi kommer växla mellan att öka vikt på bakböj eller kettlebells. Tips är att ni skriver upp vilka vikter ni använder!

Så den här veckan så ökar ni vikt så länge ni håller inom 4-5 reps på bakböj och inom 8-10 reps på goblet squats….vi har rätt tunga kettlebells, testa! ?

Vill ni öva höga svingar så går det bra, men håll er till variant ni behärska på avslutande del där vi rullar med totalt 8 min med 2 min vila i mitten. ?