A. 1 x (power) clean 2x front squats 4-5 set

B.EMOM 10 min
1. 8 alt KB/Db snatch – övning inför C-delen
2. 10 alt utfallshopp eller reverse lunge step

C. “Push It!”
AMRAP 9min
10 KB/Db snatches (5+5)
5 push
10 ball slams

På A-delen så ökar ni mot förra veckan om ni kan. Då gjorde ni 3 frontböj. Här är det viktigt att ni faktiskt gör ett bra utförande på frivändningen. Idag så får ni fånga den djupt, det vill säga en squat clean om det gör att ni kan få upp mer vikt. Först är dock fokus på en väl utförd power clean.

Kanske är det så att det är benböjen som är det begränsande och att den vikt ni väljer att göra på frivändningen känns relativt lätt? Det innebär INTE att ni ska slarva med tekniken. Se till att hitta er power position, vikt och balans genom hela foten och ha riktigt snabba armbågar när ni fångar stången.

Ni var supergrymma på JINGLE HELLS 5.0 för någon vecka sedan! Kom ihåg att om ni går gruppträningen och känner att ni vill fortsätta med det men samtidigt utmana er lite extra så går det absolut att göra! Tex så:

  • kan ni öka svårighetsgraden på dagens pass med tyngre vikter eller en lite annan övning – rådfråga dagens tränare och läs tips på dagens inlägg här på hemsidan
  • se till att gå på CROSSFIT CHALLENGE på lördagar kl 11:00 då och då. Där kommer vi träna på liknande sätt som vi kommer göra under online-tävlingen CROSSFIT OPEN som går av stapeln varje år. Och med det sagt…
  • Ha som mål att boka OPEN 2019 som vi kommer ha på lördagar från kl 11:00. Att faktiskt göra dessa pass  på det OFFICIELLA TILLFÄLLET vi kommer ha, kommer också vara helt annorlunda mot att göra det själv. Både för att det blir lite mer noga med utförande och så blir det en fin pepp!
  • Sätt upp mål för träningsåret och följ resan dit och njut av processen! Boka en träff med Björn eller Martin så diskuterar vi! Tider redan uppe för januari 2019! ?