Uppsamlingsdag
1. A- & B-del från tidigare tre träningsdagar
[Har du tränat alla tre tidigare dagar, då fokuserar du på B-delar, se förklaring nedan!]

2. Team-wod!

“Samsonite Sam”
Lag om upp till 4 med 18 min rullande klocka:

Amrap cals rodd – max 30 cals vid varje sittning
+
1. 100 db snatch
2. 100 ball slams
3. 100 x-hopp (eller hopprep om ute)

  1. En i laget börjar på rodden
  2. Övriga i laget väljer en av de tre övningarna (behöver inte vara i ordningen ovan) och får beta av samtidigt, tex kan tre personer göra db snatch samtidigt MEN då är kommunikation viktigt
  3. Laget utser en person att vara på tur att ro VARJE GÅNG EN DEL ÄR AVKLARAD, det kan alltså vara kö på rodden beroende på hur laget lägger upp taktiken. 
  4. En avklarad del återkommer bara om alla tre är avklarade en gång, så börjar ni med 100 x-hopp så måste ni ändå göra 100 ball slams och 100 db snatch innan den kommer tillbaka
  5. Målet är alltså att beta av övningarna i en sådan takt, så att någon så ofta som möjligt kan beta av på rodden. Det kan också vara så att ingen ror vid vissa tillfällen.

SCORE: cals på rodd

  1. Prioritera A-del från de senaste 3 träningsdagarna när du disponerar tiden. Har du tränat alla dessa dagar så avstå helst tunga lyft och prioritera istället B-delar som du betar av i mån av plats samt efter dina behov. ?
  2. Som avslutning så har vi en svettig konditionsdel som vi gör tillsammans i olika lag  ?

HEMMATRÄNINGEN

Vila eller gör gårdagens pass