Uppvärmning:
-Skulderlyft
-Skulder-armhävning
-Bänkpress med hantlar + lätta med stång

3-4 set
A1 Bänkpress med smalt grepp @30×0 x 5-7 reps
A2 Strikta pull ups ELLER Ring bicep curl x 4-8 reps
A3 Wide grip pull ups till 90° i armbågen ELLER Ringrodd x 4-8 reps

2-4 set
B Kettlebell Goblet Squat Curl x 5-8
[i set-vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C “Windmills of Change”
15 min amrap
RDL med 2db/kb eller en tung db/kb x 8-12 reps
Armhävningar x 3-10 reps
Wind mills, långsamma och kontrollerade x 3-5 / arm

Här känner ni igen A-delen från senast och det är meningen! Eventuellt lite tyngre bänkpress än senast, men framför allt kom ihåg lärdomar när det gäller hur många reps som passade er bäst och att tex wide grip till 90° i armbägsled inte är så högt upp som du tror (nyp ihop skuldror och jobba med lats).

Sedan en variant på B-dele som ni mycket väl kan komma att få se på en avslutande del. Det här kräver ännu mer bålspänning och en aktiv bottenposition i din goblet squat…plus att du får curla lite mer! ?

Avslutningsvis lite fint pump och så kan ni kosta på er lite mer volym idag eftersom det (åtminstone för många) kommer en vilodag imorrn då vi också har ledigt.

Njut av Valborg hörni! ?