A Kosacker övning – ca 5 min

B1 Bulgariska split squats @ 20X1 3-4-5-6 reps

B2 Enbenta marklyft, LÄTT vikt, @ 2011, 4 x 8 reps / ben

 +

Team 2 och 2:

Amrap 15 min

1. 10 Boll-sit up-överräckning per person

2. 10 Sittande rotation vänster + höger (dvs bollen

ska toucha till vänster sen till höger på golvet om

personen som utför rörelsen) + “”stöt”” bollen fram

till partner.

3. 10 Benlyft med partner som puttar ner benen med lagom knuff

4. 10 Stående back-to-back hand over åt medsols / 10 motsols.

5. 10 snabba burpees per skalle, dela upp som ni vill

NATURLIGTVIS ska man vara uppvärmd innan man kör första setet bulgariska split squats som alltså ska vara från tyngre reps mot aningen lättare. Tänk så att alla set helst ska vara tyngre än ditt 8RM. På avslutningen jobbar ni med våra slam balls! Första två rörelserna så sitter man med benen ikrokade varandra, blir bollen för tung så touch marken med bara ähnderna. Benen på tredje går bara ner så pass att man orkar hålla neutral ryggrad och på fjärde står man rygg mot rygg och tar 10 åt ena hållet och sedan 10 åt andra hållet. Jobba jämnt och metodiskt, 15 min är ganska lång tid 🙂