A1 COVP Pull Ups, Paus 1-2 sek i toppen, 5 X 3-5 reps
A2 Valfri dynamisk och statisk stretch inför benböj under vilorna.
+
“Cindy”
20 min amrap av
5 pull ups
10 armhävningar
15 benböj

Internationella kvinnodagen så det firar vi med den klassiska cirkeln “Cindy”! COVP = chin over vertical plane, fokus på att dra sig upp långt och förbi stången med hakan och hålla kvar i det läget 1-2 sekunder UTAN att vila med hakan på stången 😉 Stretcha höften på valfritt sätt mellan vilorna på minst 3-4 min för att underlätta benböjen som kommer i avslutningen. Man ska inte fastna på pull-upsen på denna del, de tunga pull-upsen görs i början av passet, så behärskar du inte “kip” eller har möjlighet att skala med tex gummiband så skala antal repetitioner. Sen har vi givetvis koll på att det är Fettisdagen idag också, så post-wod-maten är väl given!? 🙂

Tips från Kelly “KStar” Starret om att mjuka upp höften! Det sista av de tre har vi kört flera gånger. Jag har fått frågor om mobilisering, till att börja med så kan nu surfa runt och leta klipp på mobilitywod.blogspot.com, massor av bra övningar!