Wu: ca 35 min – rulla på skummet, 2or hbbs 60-110 m 2 händer
+
A HBBS, 1×120, 1×30, 1×140, 152.5 kg (pb), 155 kg (f)
B FS, 1×100, 1×122.5 kg (pb), 1×130 kg (PB!)

Så där ja. Fick min 5% ökning av 6 veckors rysk benböjscykel utan en enda repetition missad. Gjorde en “CF Dave” och hade 152.5 som “skamgräns”, 155 som “nöjdgräns” och 160 som “drömgräns” vilket sket sig när uppvärmningen på 140 kändes kass (vilket dock inte syns på videon). Efter måste-vikten på 152.5, se nedan, så blev jag så klart girig och ville öka mer. Efter ett par walkouts på 180-190 kg så kändes vikten lätt på axlarna men jag orkade helt enkelt inte.

6 veckors böjande utan en miss och 5% ökning i 1RM och ett par rep-pers på det. Rätt trist, men det funkar.

Kanske skulle använt lyftarbältet ändå? Kanske hade mer bålträning gjort att jag orkat med? Osv osv. Hur som  så surnade jag och laddade om till frontböj. Efter 145 i bakböj från förra årets cykel så passade jag på att ta 120 i frontböj. Det gick ju bra, så varför inte nu? Sagt och gjort, persade 122.5 hur lätt som helst och sedan så…

Jo, jag blev väl “ganska” glad! 🙂