Uppvärmning:
-Ultimate shoulder-prep (axlar, skuldror, bröstrygg)
-KB-övningar: 1H-press, windmill, 1H-rodd

3-4 set
A STOH x 2-4
ELLER
1-2 Power clean + 1-2 STOH + HPC + 1-2 STOH

2-4 set
B Semi supinerade strikta (excentriska) pull ups i ringar x 4-10 reps

C “Hanna”

16 min amrap i lag om 2, en jobbar en vilar, av:

Turkish get up x 4 reps alt hand
Burpees x 8
Goblet squats x 12
Svingar x 16

*På minut 0-3-6-9-12-15 gör 10 synkroniserade sit ups mot varandra (med klapp)

Antingen öva press, pushpress eller någon av jerk-varianterna från rack, eller så börjar ni från golvet och kör ovanstående komplex.

Olika varianter av pull ups på B-delen, ackumulera minst 15 reps på de set ni gör och gör även gärna varianten där ni står på en låda och startar i toppen om ni ännu inte gör strikta pull ups med start från häng.

På “Hanna” så delar vi in oss i lag om två, är det ojämnt så blir ett lag med tre personer, inga problem, bara det att två i laget jobbar samtidigt och gör lika antal reps.

Imorrn har vi en röd dag och våra tränare har ledigt, det är de värda! Men back at it på tisdag! ?