Uppvärmning:
-KB: marklyft, svingar, goblet squat

A RDL x 3-5 reps
ELLER
Clean grip deadlift till under knä, pausa 2 sek, fullfölj repetitionen x 3-5 reps

2-4 set
B Skulderstabilitet i rörelse:
Öva SOTS-press med lätt vikt, börja med lätta reps sittande
och/eller
Öva handstående
[i set-vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C “Natalia”

5 min amrap

HR-burpees x 4
Wall ball thruster (med släpp) x 8
Jumping jacks x 12

Träna baksidorna är dagens fokus på A-delen och om ni har en bra startposition från marken, varför inte öva på positioner i frivändningen. Passande nog är det Kattis som har dagens pass så hon kan ge fina tips om att hitta “hamstring-hell” på bästa sätt!

På B-delen ser vi också en assistansövning till tyngdlyftning men som är JÄTTESVÅR om man inte är superrörlig. Se videon för SOTS-press ovan för olika progressioner. Och om axlarna är för trötta och / eller ni vill öva på annat så passa på att öva på en handstående-variant som ni klarar.

På avslutande del är det 5 minuters fullt ös och så hinner ni säkert värma upp lite extra innan. Vill ni byta ut jumping jacks mot hopprep så går det bra om det finns plats 😅

View this post on Instagram

Våra fina fokusgrupper 💪

A post shared by Tränarprofil Cfua (@crossfituppsala) on