Uppvärmning:
-Deadbugs & Bear Crawl (framåt och bakåt)
-KB-övningar: goblet squats, goblet lunge & kosacker

3-4 set
A Bakböj @20×1 x 3 reps

2-4 set
B Single arm banded pull down, half kneeling @3210 x 4-8 reps / arm + Tall Kneeling Pallof Press @3030 x 4-8 / sida
[i set vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C “Virginia”
12 min amrap
Med en kettlebell:
5 1H-svingar
5 1H-cleans
5 1H-thrusters (eller 5 GS + 5 PP)
10 alt reverse lunge med 1H-frontrack
BYT ARM
*På minut 0-3-6-9 gör 5 burpees med så högt hopp som möjligt

Vadfalls!? Bara bakböj? Yes-box, vi närmar oss några testdagar så sparar de lite tyngre enbenta-böjen och för övrigt så kommer utfallen kommer senare i passet på “Virginia”.

För att fortsätta bli lite mer bekväma med gummibands-övningarna så kör vi denna fina kombo igen. Glöm inte att öva på vikter på det som kommma skall.

På avslutande del så börjar ni med burpees med högt hopp, bonus om ni får till ett flow som gör det både explosivt, snabbt och med högt hopp. Att klappa över huvudet är inte nödvändigt på dessa burpees!