Uppvärmning:
-från powerposition: high pull → power clean och frys i fångstposition → front squat
-från marken: långsamt till under knä → pausa → därefter till ovanstående
[om över huvudet lägg till övningar från dag 2]

A1 Clean grip deadlift till under knä, pausa 2 sek x 2-3 varv
A2 2 Hang power clean + 2-4 Front squat (+ 1-4 STOH)
*liten paus mellan A1-2

2-4 set
B Skulderstabilitet i rörelse:
Reverse Bear crawl→ Reverse Elephant walk → Wall Walk till 45° → Wall walk, hela rörelsen → Stå på händer, fritt eller mot vägg x 2-4 reps
[i set-vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C “Gudrun”

På 5 minuter gör:

9-15-21-15-9 reps av
Svingar
Air squats
+
Amrap goblet squats med samma vikt som på svingar – varje gång du tar en paus, gör 5 burpees

Fin-söndag och tyngdlyftning med Kattis, både på gruppträningen och på teknik-passet kl 18:00, glöm inte att boka det passet om ni vill fila på er tyngdlyftning. Kom gärna med frågor så hjälper Kattis er!

Sedan nöter vi vidare på med kroppskontroll och även upp och ned för den som kan och vågar. Prova lite olika bear-varianter om ni inte känner att det är aktuellt att gå upp med fötterna på väggen. Tex bear squat är en bra övningsvariant. 🐻

Någon som minns stormen “Gudrun”? Hur som helst så kommer det säkerligen se ut som ett slagfält efter dagens avslutande del. Hög intensitet MEN det betyder inte att ni ska tulla på formen. 💪