Uppvärmning:
Jorden runt med lätt vikt
-Skulderlyft & skulderarmhävning

3-4 set
A1 Bänkpress med 2db/kb @20×1 x 8-12 reps
A2 Strikta pull ups ELLER Scapula pull ups i stång / ringar – ackumulera 4-10 reps
A3 Bänkdrag eller lättare stående rodd med skivstång x 8-12 reps

2-4 set
B On the spot bear crawl x 12-20 alt lyft
[i set-vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C “Martin”
12 min amrap
Turkish get ups x 1 rep / arm
Armhävningar – svår variant x 3-5 reps
Box step ups – step down – med bear hug / goblet hold x 10 alt ben
Frog pumps (m vikt) x 12 reps

Fick ni till en bra vikt på 10-12 reps senast så se A1 som en 8-10 och så försöker ni öka något. Men detta är en klurig övning – eller så är det första gången ni gör den – så då kör ni med fördel 10-12 reps även detta pass.

Lite specialare med möjlighet till bänkdrag idag eftersom söndagar ibland har lite färre besökare, men blir det för mkt kö så varva med stående rodd.

Övriga övningar känner ni igen och dagens pass tillägnas min kära kollega och vän “Martin”, en mästare på TGU om ni inte visste det! Den övningen får gärna vara lite tyngre, så länge ni har kontroll på vikten givetvis 😄