Uppvärmning:
-Ultimate shoulder-prep (axlar, skuldror, bröstrygg)
-KB-övningar (tex 1H-press med kb/db, windmill)
-Press till push press med skivstång

3-4 set
A1 Press 4-5 reps
A2 Push press 4-6 reps*
*racka av efter press och skaka ut innan push press, delar ni stång så låt alla göra pressen först, sedan push press

2-4 set
B Lateral band walk x 3-5 m / sida + Db ext rot @3010, lätt vikt x 8 reps / arm
[i set-vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C “Huggy Bear”
16 min amrap
Bear Hug Carry ELLER 2kb front rack walk x 2-4 längder
Valfri magövning x 8-12 reps
Waiters walk x 4 längder / valfria handbyten
1H-KB deadlift x 12-16 reps alt arm
Jägarvila ELLER hold i botten av en benböj x 20-30 sek

Ta en rejäl paus mellan press och push press, 20 sek ungefär om du kör själv med racket. Tanken är du tar i på den strikta pressen och sedan lägger på lite för pushpressen där du ska skjutsa på med benen. Jämför nu inte pushpress-vikterna med det du gjort 4-6 reps med helt utvilad inte!

B-del för att gosa till det för höft och skulderpartiet och sen så öva lite på det som kommer. Säkert har Kattis fler magövningar på lut, men varför inte testa något nytt, hängande knälyft kanske om du inte gjort det förr?

På sista delen så är det några bear hugs, men vi har ju ännu inte fyllt på med så många tyngre slam balls (och så börjar de ju på 40 kg), så dessa kan man ta då och då, men annars köra 2KB front rack walk.