A Öva på att hitta power position + hang high pull / Hang Power Snatch + Overhead squat / Hang Snatch med paus i bottenpositionen
-2-3 reps x 2-3 set på varje

B Hang Snatch 3 x 1.1.1 reps
-bygg till 3 stabila arbetsset om 3 reps vardera
-1.1.1 innebär att man kan släppa / ställa ner stången och vila 10-15 sek mellan 1or, men se det som 3×3 reps

C 4 varv i lugnt tempo av
Thoracic bridge x 4 reps alt sida
Goblet squats x 3-5 reps
Svingar x 5 reps

D “Goblet City”
15 min amrap
4 Push ups
8 Goblet squats
12 Mountain climbers ELLER Peek Outs, alt sida

A-delen påminner om lördagens prep, kanske vill ni nöta lite mer på någon del, helt ok! Målet med A och B-delen är att ni till syvende och sist ska bli bättre på att behärska och känna er bekväm med tekniken. Många vägar kan leda dit, men ha det som står som grund att utgå från! Mycket passande att denna dag är på en söndag med Kattis oly-pass! ?

På prep:en inför avslutande del innehåller bland annat thoracic bridge (se video ovan). Den påminner om en långsam “peek out” som är en klassik brottar övning som kan göras utan partner och finns som ett alternativ att testa på avslutande del. Är det för krångligt eller känns av i axlarna så håll er till klassiska Mountain climbers!

Givetvis är det så att “Goblet City” antyder att det är just goblet squat-delen i passet som är i fokus. Men är det så att du tränat många dagar innan så kan det vara klokt att köra en lättare vikt här.

Förklaringar om hur du kan tänka kring passen kommer bli ännu tydligare med uppdaterade texter här på hemsidan i början av nästa vecka. Roligt att ni är sugna på träning och intresserade om vad tanken är bakom! ?