Uppsamlingsdag / Deload

Gör något styrketest samt arbetscapacitetstest från testveckan!
Ni som ska träna idag, titta tillbaka bland passen från testveckan. Vilka lyft har ni missat? Ta det lyft ni missat och som avslutning gör ni något av de konditionstester vi haft. Är det så att man gjort alla tester från testveckan eller om ni inte riktigt är taggade på att ”testas” så rekommenderar vi följande:

A1. Lätta Ring-rows @ 20X1; 3-5 reps; 6-8 set. 
A2. “Draken” 6-8 reps / ben; 6-8 set. Se till att använda en vikt.

+

Gå ut och lek med strongmanprylarna! Exempel på arbete:

3-6 Däcklyft + Dra en släde baklänges 30m – arbeta tå till häl i fotisättning. Vila så mycket du behöver mellan varje set.

50m farmers walk (inklusive en vändning) – sprinta 100m och gåvila så mycket du behöver.

4 lätta stenlyft över axel + 30 släggslag på däck. Jobba i lugnt och fint tempo.

30m Prowler push + 30m Farmers Walk eller 30m Yoke walk. Tagteam med en kompis, jobba 50/50.

 

Se till att A1 är verkligen lätt! Hög lutning, arbeta kontakt i toppen. Dra tillbaka armbågarna så långt ni bara kan! På del två kan ni såklart byta ut övningarna mot någonting annat som ni vill leka med, alternativt kasta in nått gymnastiskt som ni kan göra i ställningen, Knees-to-elbows, repklättring eller ring-pullups?