Jisses vad jag har mått pyton de senaste 2 veckorna. Skumt pyton, inte “horisontallägeochkräkasheladagen-pyton” utan mer ett “lågintensivt-pyton”. Kanske stress, kanske överträning (som då ev kulminerade med dubbelpasset på lördagen för 2 veckor sedan), kanske sjukdom (men vad?), kanske alla i kombination. Har ju försökt komma tillbaka några gånger men det har gått så där. Får se när det löser sig. I söndags blev det iaf ett feelgood-pass med CrossFit Uppsalas tävlande lag i SM:

Roligt att köra hela gruppen! Även roligt 105 kg i stöt bakom huvudet, 110 kändes inte alls omöjligt. Idag blev det lite morgonträning:

A1 Pushpress 3-2-1-1-1-1: 50-60-70-80-85-85 kg
A2 Strikta CTB pull ups, sup grepp: 3 reps x 5
B 5 set av 20 obrutna double unders + 4 trapphopp (ca 3.5 m rakt upp)

Ok, även om allt överhuvudet kräver nötning för mig, det kändes att det var längesen. Pull ups kan jag inte göra tungt för tillfället. Men så över till nästa återknytning till dagens rubrik:

Mitt intyg från Svenska Livräddningssällskapet damp ner i lådan, så nu är jag officiellt certifierad badvakt. Det påminde mig om nästa träningplan, dvs börja simma igen, det underlättade Emma med att ge mig ett tiokort på Centralbadet. Tack älskling!