CIMG2210Wu: några tafatta Double unders

+

Four rounds, each for time of:
800 meter run

Rest as needed between efforts.

Det här blev en utmärkt test för min högerfot. Har haft lite ont efter milen i tisdags och sedan burpees på det. Den kändes lite stel men annars helt ok. Första varvet blev en koll om jag kunde genomföra överhuvudtaget, så där hade jag kanske kunnat pressa på lite mer. Stretcha ut fotbladet lite och så iväg igen. Tillbaka från andra så började det bli jobbigt på riktigt.

Innan 2:a löpningen hade jag vilat kanske 4-5 min och nu började fundera på det här med “Rest as needed”. Vad menar man egentligen? Jag kände det mest som ett hån. Ja, visst, en kopp kaffe och en bra bok och 3:e löpningen en timme senare kanske vore något? Insåg att jag skulle bli för hungrig med den planen så 7-8 min senare, knappast den vila som jag tyckte var “as needed” så var det bara att kubba igen.

På den tredje och fjärde löpningen försökte jag ta det lite lugnare upp för backen, iofs hade jag nog inte kunnat ta i så mycket mer eftersom benen blivit ganska stumma. Men det blev lik förbannat svinjobbigt precis vid vändpunkten, 400 m, där det sedan blev utför. Försökte tänka “Josh Everett” och flaxade vilt med armarna på väg ner istället för att hålla emot med benen. Det skulle jag haft en bild på.

EDIT:

På eftermiddagen cyklade till Gävle (t&r, 1.8 mil) för att fika med min kompis Gustaf. Vi snackade om ditt och datt och kom in på det här med pundar-swings. Han jobbar en del på teater (som M-Force) och har sett dansare mfl värma upp med pundare och pull ups innan föreställningar och sagt att de “sysslar med CrossFit”. Roligt att CF-influenser sprider sig allt mer, även om det är solklart att många missförstått begreppet. På väg ut cyklade jag på ordentligt och var framme 17 min senare. När jag ändå var nere i båthuset för ett dopp så blev det några pressar:

24 kg KB shoulder press, 5 x 5/5

Det tog väl 10-15 min och mellan seten så övade jag lite tucked-front lever. Suger musten ur en.