TESTDAG 2

Uppvärmning:
-drag och pressfokus

A Bygg tlll dagens tyngsta av:

Pull up x 1 – med eller utan PUM
+
Strikta kb/db pressar x 2 reps / arm

B “Back Burner-Birgit”

På tid
Buy in: 350/250 m rodd
+
5 varv
8 laterala burpees utan armhävning över en orange bock
8 lagom svingar – samma kb används till goblet squats nedan
+
40 goblet squats med KB upp till 8 kg*

*-2 reps för varje vikt över 8 kg: 12-16-20-24-28-32-36-40-44-48 osv, Exempel: 30 reps om 28 kg

[time cap 10 min]

TEST-BONUS – i valfri ordning där det hinns med:
Push ups x amrap – med eller utan PUM
Sidoplanka x amsap – time cap 3 minuter

När ni kör pull ups så se helst till att HELA hakan når ÖVER stången. Det är godkänt med att hakan når, men det är inte en tävling i vecm som har längst hals, så försök komma över med hela huvudet 😘 Detta varvar ni med strikta pressar med en kb eller db och här ska höft och knä inte röra sig alls, då är det ju inte strikt! Avslutande “Back Burner-Birgit” är lite av ett pace-test, bränn inte ut allt i början…men ni kan inte söla hur mycket som helst och det är inte alls säkert att alla hinner klart! 😅

Testveckan är här! Vi kör en variant av det upplägg vi hade på både senaste testveckan och som på KM. Det innebär att testveckan består av en “mellandag” och sedan en testdag. Att det börjar med en “mellandag” beror främst att ordningen då blir att lördag blir en Uppsamlingsdag av tester och vi vill att så många som möjligt ska få möjlighet till det den här gången.

HEMMATRÄNINGEN vilar denna vecka och kommer tillbaka på nästa träningsperiod och läggs som vanligt upp på Uppsamlingsdagarna, då kommer fokus vara på att fila på teknik där hemma: https://www.crossfituppsala.se/category/utmaningar/