DAG 6 – Uppvärmning:

-Övningar från BONUS-delen
-gå igenom övningar som kommer senare i passet

3 set
A1 Snatch grip-marklyft @40×1 x 2 rep – tung men EJ max, var NOGA med form upp OCH ned
A2 Push up, svår variant eller PUM-push up x 6-10 reps
A3 Farmers walk med KB eller handtag x 40 m – målet är att det ska vara obrutet med vändning vid 20 m om utomhus

B “Too much paperwork /Arnold”

14 min amrap
Ball slams x 12
Db/kb deadlift x 10
Hang db/kb clean x 8
Db/kb STOH x 6

OBS: valfritt om med en eller två db/kb, samma totalreps oavsett hur du gör 💪

BONUS – i valfri ordning där det hinns med

2-4 set
Wall walk eller elephant walk där du stannar minst 2 sek i ytterläge x 3+ reps
Sidoplanka submax eller Side plank mountain climber x 3+ reps / sida
Draken med eller utan vikt, långsamma reps x 3+ reps / ben

Notera tempot på marklyft och att ni håller brett. Om det är få personer på passet och önskemål finns så kan man byta marklyft mot att öva däckvält MEN väldigt viktigt att ni är försiktiga när ni gör det samt inte testar om däcket är blött samt påminna om att det är inget som vi genellt ska göra som programmerad övning, bara en headsup att här kan det passa bra 😅

Under sommaren har vi kunnat öka på antalet bokningsbara platser på gymmet med anledning av lättnader i restriktioner. Boka så många pass du känner att du behöver MEN givetvis ska du vid behov avboka i god tid så att dina kompisar kan planera sin träning. Tack för att ni tänker på varandra! 🙏

Du kan också boka Bakgård om du bara tänkt träna utomhus, men tänk på att du måste boka Öppet gym om du vill ha tillgång till gymmets faciliteter och det är viktigt att vi är noga med detta även fortsättningsvis!

Vi fortsätter att anpassa upplägget på gruppträningen för att underlätta och av den anledningen så dyker inte STRONG-pass upp den här sommaren. Men superroligt att det frågats om det! Även BONUS-upplägget hänger kvar tills vi kan återgå till A-B-C som vi hade tidigare 💪

Fortsätt med att tvätta händer, träng inte ihop er i onödan och alla som är friska och krya är välkomna att träna och hör av dig om du blir sjuk! 👍

Sen som alltid: HEMMATRÄNINGEN hittar du som vanligt på senaste Uppsamlingsdagen! ☀️