Uppsamlingsdag
1.Styrke- eller teknikdel från tidigare dagar – A-del
[Den första delen gör alla med undantag den som gjort alla tre tidigare dagar, då kör du direkt på nr 2 nedan!]

OBS – idag blir det alltså uppsamling från passet på lördag, söndag och tisdag pga röd dag på måndagen ?

2.Assistans-träning som pre-/rehab/skills – B-del

2-5 set
[välj en eller flera övningar, fler set om du börjat med denna del]

3. “Erland”
Lag om upp till 5:

Med 20 min rullande klocka – alla i laget jobbar, en roddmaskin per lag:

*Rodd, cals – max 20 cals rodd / sittning, ha en avbytare redo: en jobbar och en som står redo att byta av*.
+
Övriga gör:
Amrap set av**

Burpees x 4
Svingar x 8
Air squats x 12

SCORE: cals på rodd + totalt antal varv av triplet (ett varv = räknas som 10 poäng)

*på första varvet så börjar två på rodd-stationen, övriga varv så växlas en avbytare in, i händelse av att 20 cals nås och ingen avbytare finns på plats så måste rodden lämnas tom tills dess att nya avbytare är redo eftersom…
**…påbörjat varv set-amrap måste avslutas, så även om rodd står tom så måste ett varv avslutas

  • Gör A-del och valfri B-del från de senaste 3 träningsdagarna. Det är ok att disponera tiden själv och prioritera A-del. ?
  • Som konditionsdel så gör vi en metcon i form av en team-wod tillsammans! ?
  • Om ni tränat på gruppträningspass de senaste 3 dagarna så gör ni bara B-delar. Bra övningar att göra mer av! ?

OBS – idag börjar årets första baskurs och denna gång går kursen i 6 veckor på onsdagar kl 17:00. Precis som vanligt så är det mest prisvärt att bli medlem på en gång och den som börjar kan gå på vanliga pass (med rekommendationer om vilka specifika pass från Björn och Martin). Tell your friends och bjud på möjligheten till en bra träningsstart på 2020! ?