Uppvärmning:
-KB: marklyft, svingar, goblet squat

A RDL x 4-6 reps
ELLER
Clean grip deadlift till under knä, pausa 2 sek, fullfölj repetitionen x 4-6 reps

2-4 set
B Skulderstabilitet i rörelse:
Reverse Bear crawl→ Reverse Elephant walk → Wall Walk till 45° → Wall walk, hela rörelsen → Stå på händer, fritt eller mot vägg x 2-4 reps
[i set-vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C “Fader Abraham”

4 varv av
Kb snatch x 8 reps – valfria handbyten
Burpees x 8 reps
Kb goblet squat x 8 reps

[time cap 4 min]

Marklyft idag med skivstång hör och häpna! Men klart det är en liten twist! Antingen vanliga RDL eller så kör ni från golvet med paus 2 sek precis under knät MED JÄTTEBRA FORM på varje repetiton.

Fortsätt öva handstående och så peta gärna in övning med KB-snatch, en teknik som är lite klurig och tål att övas på INNAN du är jättetrött!

Hur många söner “Fader Abraham” hade kommer jag inte riktigt ihåg, men det gör inte så mycket, kör på! Den är kort och intensiv jämfört med tidigare dagar och då kan det vara svårt att välja vikt. Så prova gärna ett varv innan på B-delen. Det blir bra uppvärmning!