Uppvärmning:
-Skulderlyft
-Skulder-armhävning
-Bänkpress med hantlar

3-4 set
A1 Bänkpress med smalt grepp @20×0 x 4-5 reps
A2 Strikta pull ups ELLER Scapula pull ups i stång / ringar – ackumulera 3-8 reps
A3 Ringrodd @3010 x 6-8 reps
A4 Drag Curls med skivstång @20×1 x 6-8 reps
-A2-4: målet med dessa är att du först gör en svår variant som du minst kan göra 3 reps av, därefter till en lättare som du minst kan göra 6 reps av och till sist den lättaste som du minst kan göra 8 reps av

2-4 set
B Ett par kortare set för att få upp pulsen och öva vikter innan “Inger”
[i set-vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C “Inger”
3 varv av
25 Kettlebell svingar
25 Burpees
[time cap 12 min]

Ingen paus i botten på dagens bänkpress, men det betyder så klart inte att ni inte ska ha kontroll på stångens bana. Pressa på, hej och hå!

Samla på er fina dragövningar och jag hoppas ni har provat Drag curls förr, om inte så är det som en upprätt stående rodd där stången “dras” längst med kroppen. Armbågarna bakåt och skivstången så högt upp som till nederdelen av bröstkorgen.

Sen så har ni en bekanting i form av “Inger” dagen till ära! Vikten är som mest 32 kg och jämför gärna med tidigare resultat!