Uppvärmning:
-Band pull apart + plate raise
-1H-press med kb/db + goblet squat
-Press med skivstång + frontböj

3-4 set
A1 Press x 3 reps
A2 Frontböj x 4-5 reps
-vila minst 1 min mellan övningar, är ni två-tre på ett rack så kommer vilan naturligt iom att alla pressar innan ni börjar med frontböj

2-4 set
B Wall slides (eller Floor slides) långsamma x 5 reps
[i set-vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C “Hip Action”
5 varv av

Clean & (push) press x 6 reps / sida
Stit Ups / V-ups / Knees To Elbows / TTB x 10
Db snatch från golvet x 12 reps alt sida
[time cap 12 min]

Idag försöker ni basera press-vikterna på A1 på det ni gjort tidigare, gör 3 reps med i princip samma vikt minst 3 set. Lagom utmanande och inte på gränsen av vad ni klarar. Frontböjen kan ni utmana er lite mer.

Wall slides är lite mer bekväma (kanske en subjektiv uppfattning), men går lika bra att göra på golvet om det är slut på väggyta att sitta vid, då kallas de helt enkelt Floor slides.

På avslutande “Hip Action” så är det viktigt att ni använder höften ordentligt, annars kommer pressmuskulaturen bli väldans trött! Tanken är att varje varv tar runt 2 minuter, men det beror ju på vilka vikter ni tar. Och just ja, ok med valfria handbyten på Clean & Press så länge ni gör jämnt antal på båda händer.