Uppvärmning:
-marklyftsfokus

A Sorensens test – amsap
+
Marklyft x 3 reps – bygg till dagens tyngsta

B 2-4 varv i lugnt tempo av
Öva på och testa vikter på övningar som kommer i nästa del

C “Step Up Your Game”
6 min amrap
1000/800 m rodd
+
amrap prisoner step ups – 60/50 cm

Sorensen är ett test vi kört länge som ett test av uthållighet av den posturala kedjan (baksidan). Och har man jättesvårt att kunna hålla positionen eller är en bra bit från att klara av 2 minuter så är det något som är bra att bli bättre på INNAN man tänker att man ska lyfta supertungt i marklyft. Övningen går bra att göra på en vanlig bänk där din kompis sitter på dina ben, kom ihåg att höften ska vara tillräckligt långt ute bara!

Så när ni gjort det, det behöver ni inte värma upp en massa för, så ställer ni undan bänkarna och börjar marklyfta. Här är det viktigt att tekniken är bra och har du svårt att få till rätt teknik, så strunta i tunga vikter och öva på Rumänska marklyft istället (RDL).

Avslutningsvis så kånkar ni fram roddar och kör i heat om som mest 5 personer, först rodd och sedan step ups med händerna på huvudet, kör hårt?

View this post on Instagram

Lördagar i boxen asså ❤️

A post shared by Tränarprofil Cfua (@crossfituppsala) on