Uppvärmning:
-clean grip deadlift till power position
-hang high pull + hang power clean från power position
-hang power clean + front squat

3-4 set
A 2 Hang Power Clean 2 Front squat 1 Press/Pushpress/Jerk

2-4 set
B Reverse Bear Crawl x 1-2 längder
[i set-vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C “Care Bear”
15 min amrap
Bear Squat x 4-8 reps
Slam Ball Bear Hug Hold eller 2KB Front rack hold x 20-25 sek
Waiters Walk x 2-3 längder / arm
1H-svingar x 10-14 alt arm

Here we go, kategorin “vi har hört det förr”: Öva på teknik av frivändning prio 1, tyngre vikter i komplexet mot senast är prio 2 och håll er till en pressteknik som du kan kontrollera.

När vi övar på de olika övningarna på B-delen så har vi bland annat en baklänges-bear crawl, svårare än vad det ser ut…eller vänta, kanske precis så svår som den ser ut? Kolla in videon både på den och Bear Squat som fö ser lite olika ut beroende på hur rörlig man är i baksida och / eller axlar, tex så här eller så här om man är lite rörligare.

Ser fram emot att höra om olika Bear Hug Holds förresten, kanske går det att skopa upp 3-4 mindre slam balls om de tyngre är upptagna (annars så gör 2KB Front rack holds), och glöm inte att ha roligt! ?