A Enhandspress sen Db press sen Strikt press med skivstång @21×1 x 3-5 reps / arm x 2-3 set på varje
-fokus på form och lätt vikt

B1 Push press @21×1 3 x 5 reps
B2 Marklyft med två kettle bells @30×1, 3 x 10 reps

C OTM x 6 min
1. Tall kneeling goblet hold x 30 sek + amrap mountain climbers
2. Enhands thrusters x 4 reps / arm

D “Proper 12”
Amrap 12 min
Air squats x 12 reps
Alternerande 1H-svingar x 12 reps
Db/Kb-thruster x 6 reps / arm

A-delen kan vara något att stanna kvar vid lite extra för de som behöver lite mer uppvärmning, precis som igår!

Som vi lär ut på baskursen så ska man alltid behärska en press innan pushpress, så det kan vara en god idé att pressa på B1 istället för en Push press.

I uppvärmningen så är det bra att ni värmer upp baksidorna så att ni är förberedda för marklyft med kettlebells, de får gärna vara rätt tunga…vi har ju rätt tunga kettle bells, men de ska så klart genomföras med fin form, ta hand om ländryggen!

På C-delen får ni en möjlighet att värma upp mer men också få fina övningar för stabilitet för hela kroppen och prep inför sista delen. Gör gärna “strikta” mountain climbers, men vill ni öka på tempot och pulsen så är det ok att göra snabba!

Den avslutande delen är tillräckligt lång för att det ska spela roll i vilken takt ni går ut i! På C-delen så har ni nog kommit fram till vilken vikt som kan tänkas vara bra att använda när ni gör thrusters. Lycka till!