DAG 6 – Uppvärmning:

-Övningar från BONUS-delen
-gå igenom övningar som kommer senare i passet

3 set

A1 Farmers deadlift med 2KB eller FW-handtag x 8-10
A2 2db JM Press x submax och / eller PUM-push down x 8-12

B “Sten Sture”

På tid

Buy in: 120 m shuttle run
+
12-10-8-6-4-2 reps
2db/kb front squats

Mellan varje varv gör:

10 m 2db/kb lunge steps, anyhow
30 m 2db/kb farmers walk

OBS: varje gång du ställer ner vikterna på marken så gör du 40 m shuttle run och börja om där du slutade

[time cap 14 min]

BONUS – i valfri ordning där det hinns med

2-4 set
Wall walk eller elephant walk där du stannar minst 2 sek i ytterläge x 3+ reps
Sidoplanka submax eller Side plank mountain climber x 3+ reps / sida
Draken med eller utan vikt, långsamma reps x 3+ reps / ben

På A1 så hittar du på uppvärmningen en vikt du lätt kan göra 10 reps av och inför de 3 arbetsseten så är tanken att det ska vara lite mer utmanande. Det är ok att ha olika vikter på kettlebells i händerna men byt då hand mellan set. Vill du ha riktigt tungt så kan du köra ute med farmers walk-handtagen! På A2 så kan du välja att endast köra en av övningarna eller båda, lite beroende på hur trötta triceps du har, kanske gjorde du bänkpress igår? 💪

Nu är höstterminen igång, CrossFit Uppsala har fyllt 12 år och vi fortsätter träningsresan framåt och uppåt!

Läget ser riktigt bra ut, men vi anpassar alltjämnt upplägget på gruppträningen och har kvar BONUS-upplägget tills vi kan återgå till A-B-C som vi hade tidigare, bättre att skynda långsamt! 💪

Boka så många pass du känner att du behöver MEN givetvis ska du vid behov avboka i god tid så att dina kompisar kan planera sin träning. Tack för att ni tänker på varandra! 🙏

Du kan också boka Bakgård om du bara tänkt träna utomhus, men tänk på att du måste boka Öppet gym om du vill ha tillgång till gymmets faciliteter och det är viktigt att vi är noga med detta även fortsättningsvis!

Fortsätt med att tvätta händer, träng inte ihop er i onödan och alla som är friska och krya är välkomna att träna och hör av dig om du blir sjuk! 👍

Sen som alltid: HEMMATRÄNINGEN hittar du som vanligt på senaste Uppsamlingsdagen! ☀️