DAG 6 – Uppvärmning:
-gå igenom övningar som kommer senare i passet

3 set
A1 Fat bar marklyft @30×1 x 4-5 reps
A2 Push up, svår variant, gärna i ringar eller PUM-push up x 8-10 reps

B “Ivan den förskräckligt trevlige!”

12 min amrap
2KB svingar, tyngre x 4-8*
Gorilla rows med två db/kb x 8-10 reps alt hand
Löpning 300 m eller burpees x 20 reps

*om du gör Gorilla rows med hantlar så gör Db hang cleans istället

BONUS – i valfri ordning där det hinns med

2-4 set
Wall walk eller elephant walk där du stannar minst 2 sek i ytterläge x 3+ reps
Sidoplanka submax eller Side plank mountain climber x 3+ reps / sida
Draken med eller utan vikt, långsamma reps x 3+ reps / ben

Vi vill alla att det ska lätta upp, men under tiden vill vi påminna att ni som tränar mycket inte bokar fler än max 3 gruppträningspass per vecka och kör övriga pass på Öppet gym. Boka gärna Öppet gym på de tider du brukar träna, särskilt om det är på dagtid då det är gott om plats och vi oftare kör utomhus på Bakgården.

På Bakgården kan du för övrigt träna utan att behöva boka Öppet gym om du inte använder gymmets faciliteter och med sommaren på intåg och en nyservad container så blir det ju en fröjd!

Avslutningsvis, så snart restriktionerna tillåter så kommer vi kunna öka på antal bokningsbara platser och ha något längre pass, men till dess så kör vi vidare med upplägget att A+B ska vara avklarade kring 40 minuter sedan passet började och din bokning gäller till minut 50. 

Sen som alltid: tvätta händer, träng inte ihop er i onödan och alla som är friska och krya är välkomna att träna!


HEMMATRÄNINGEN

OBS – på den här träningsperioden så kommer Hemmaträningen läggas upp på Uppsamlingsdagarna under Dagens pass. Det vill säga 3 träningspass läggs upp var 4e dag. Detta för att ni ska få en enklare översikt av senaste dagarnas Hemmapass och samla kommentarer till färre inlägg. Kör hårt! 💪