Testdag 1 – se söndag 25/4

ELLER

Uppvärmning:
-Övningar som kommer samt ut- och insida av höft: tex laterala utfall, dragon squats & kosacker (gärna med motvikt)

3 set
A1 On the spot split squats @30×1 x 6-8 reps / ben*
A2 (Handstand) Push up, svår variant eller PUM-push up x submax reps

*gärna med något upphöjt främre ben för ökad ROM

B “Moder Theresia”

8 min amrap av
2DB hang clean eller Slam ball till axeln x 6-10 reps
2KB/Db Deadlift eller Slam ball till höften x 6-10 reps
Enbenta Mountain climbers, gärna sneda x 6-10 reps / ben

BONUS – i valfri ordning där det hinns med
2-4 set av
Höftlyft med eller utan vikt, håll i ytterläge i minst 2 sek, 5+ reps
Powell raise på golvet stöd av ena knät eller i sidoplanka @3010 x 5+ reps / arm
Db ext rot @3010 x 5+ reps / arm

Testveckan är här och idag är det alltså en så kallad “mellandag”.

Vi kör samma upplägg som förra gången, det vill säga att testveckan består av en testdag och sedan en mellandag där ni kan ta igen missade tester eller träna det som står för dagen. Även den här gången med vårt upplägg med 40 minuters pass. Du får vara kvar på klubben med din bokade plats 50 minuter efter påbörjat pass, så även på allla TESTDAGAR, stannar du längre än så så måste du boka Öppet gym.

HEMMATRÄNINGEN

Vila eller gör gårdagens pass

OBS – på nästa träningsperiod å kommer Hemmaträningen läggas upp på Uppsamlingsdagarna under Dagens pass. Det vill sägs 3 träningspass läggs upp var 4e dag. Detta för att ni ska få en enklare översikt av senaste dagarnas Hemmapass och samla kommentarer till färre inlägg. Kör hårt! 💪