Uppvärmning:
-Ut- och insida av höft: tex laterala utfall, dragon squats & kosacker (gärna med motvikt)
-Ett par tre lätta set av övningar som kommer

3 set
A1 Back squat @30×1 x 8 reps*
A2 Split squat på stället med 2KB frontrackade x 4 reps / ben
A3 KB Clean & STOH + windmill x 3 varv / arm

B “Jan hela Dan”

På 10 min rullande klocka
2Db Renegade row x 20 alt arm
2Db Devil press x 10 reps
+
Amrap
Db snatch x 10 alt arm
Burpees x 5

*på tårna till valfri höjd, behöver alltså inte vara hela vägen ned

Äntligen måndag! Och idag börjar en ny träningsperiod, men den blir lite speciell med tanke på rådande situation, men det kommer tweakas lite som vanligt! Från 18e januari, dvs om en vecka så kommer vi börja införa Bonus-delar på passet som görs på egen hand, mer om det senare!

Men just nu gäller det vi snart kört en månad med, dvs att vi har 40 minuters gruppträningspass och ett tak på 8 personer på passen tills vidare, samt att var och en kan boka max 2 grupptränings-tillfällen åt gången. Det går att boka Öppet gym utöver det och vi uppmuntrar att ni som tränar fler än 3 gånger gör det så alla får till sin grundläggande träning. Tvätta händer, träng inte ihop er i onödan och alla som är friska och krya är välkomna att träna! Är du hemma eller på resande fot så boka Hemmapass så klart! Mejla oss på info@crossfituppsala.se så bollar vi gärna era tankar! 😊

HEMMATRÄNINGEN

Massor kan göra om du har lite utrustning hemma och vi har massor av slam balls, gummiband och hopprep, in och skaffa på http://shop.primalfitness.se/ om ni inte har, men här nedan utgår vi från att du inte har tillgång till utrustning:

A Uppvärming allmänt samt jobba 100 m + hopp-springa åt sidan x 50 m / sida + bakåt 50 m + höga hälar framåt 25 m + höga knän framåt 25 m x 2 varv

B 6-8 set

30 sek jobb, 16 sek vila av

1. Burpees
2. X-hopp eller hopprep om du har
3. Utfallsteg / switch lunges
4. Mountain climbers eller annan magövning