Uppsamlingsdag
1.Styrke- eller teknikdel från tidigare dagar – A-del
[Den första delen gör alla med undantag den som gjort alla tre tidigare dagar, då kör du direkt på nr 2 nedan!]

2.Assistans-träning som pre-/rehab/skills – B-del

2-5 set
[välj en eller flera övningar, fler set om du börjat med denna del]

3. “Märta”
Lag om upp till 4

3 varv med 60 sekunders jobb och vila 60 sek mellan stationer:

1 – Rodd för cals eller löpning*
2 – Amrap Burpees med 6 mountain climbers i botten (på väg upp)
3 – Amrap Lateral lunges x 30 sek / ben
4 – Amrap set av Ball slams x 5 Slam ball cleans x 5

[totaltid 23 min]

*Score på löpning är meter / 10 (dvs 200 m = 20) och startar ute, hinner man inte tillbaka till 60 sek så -5 på resultat (dvs 200 m, 20 – 5 = 15)

SCORE: cals på rodden + poäng för löpning

  1. Gör A-del från de senaste 3 träningsdagarna. Det är ok att disponera tiden själv och prioritera A-del ?
  2. Gör valfria övningar från de B-delar som varit senaste dagarna. Om ni tränat på gruppträningspass de senaste 3 dagarna så rekommenderar vi att ni bara gör övningar från B-delar detta pass. Bra övningar att göra mer av! ?
  3. Som konditionsdel så gör vi en metcon i form av en team-wod tillsammans! ?

HEMMATRÄNINGEN

Vila eller gör gårdagens pass

View this post on Instagram

Testing-testing! ??️‍♂️? Idag börjar nästa träningsperiod och varför inte sätta upp ett delmål med att delta i KM den 6/6 i små och luftiga grupper på plats eller på distans aka CFUA OPEN. För övrigt kan ALLA delta, dvs även ni som ännu inte är medlemmar, i årets upplaga i klasserna: 1. "CFUA-pallen" 2. "Overall bragging rights" 3. "Utanför boxen" Så är du trött på att allt ställs in och sugen på att tävla mot andra? Vi erbjuder möjlighet till utmaning och bragging rights samt genomföra en tävling lördagen 6/6 på distans där ALLT du betalar oavkortat går till välgörande ändamål. "Vi tycker att anpassade special-events med anledning av Covid-19 inte ska handla om att sälja en ny app eller att få goodie-bags eller spons, vi kan bättre än så." Så hur gör du som inte är medlem på CrossFit Uppsala för att anmäla dig? —Ta en skärmdump som visar att du skänkt MINST 200 kr till en ideell organisation som inte har något eget vinstintresse, tex Radiohjälpen —Mejla skärmdump till info@crossfituppsala.se med meddelandet "KM2020" —Du är nu anmäld! Bara höra av dig om du undrar något och för tydlighetens skull: skänk pengar och stötta olika verksamheter oavsett och apropå det, förläng ditt medlemskap på ditt gym i maj #stayinmay ?? #crossfituppsala #KM2020 #CFUAOPEN

A post shared by Tränarprofil Cfua (@crossfituppsala) on