Uppvärmning:
-från powerposition: high pull → power clean och frys i fångstposition → front squat
-från marken: långsamt till under knä → pausa → därefter till ovanstående
[om över huvudet lägg till övningar från dag 2]

2-4 set 
A1 Clean grip deadlift till under knä, pausa 2 sek x 2-3 varv
A2 Power clean + Hang power clean + 2-4 Front squat (+ 1-4 STOH)
*liten paus mellan A1-2

2-4 set
B Skulderstabilitet i rörelse:
Reverse Bear crawl→ Reverse Elephant walk → Wall Walk till 45° → Wall walk, hela rörelsen → Stå på händer, fritt eller mot vägg x 2-4 reps
[i set-vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C “Beata”

Amrap 6 min
Buy in: 20 slam ball cleans
+
2-4-6-8 osv
Slam ball thruster (med släpp)
1H-sving, alt hand

Frivändningar och även upp över huvudet OM du inte pressat de senaste dagarna. Var du med på presspasset igår så bör du inte göra det idag igen och kanske även fokusera på bear crawl och elephant walk istället för att stå på händer.

Och idag ärar vi vår medlem “Beata” med denna riviga avslutning. Tänk på att ni kommer behöva bryta slam ball thrusters tidigt, inte minst med tanke på inledningen av den här delen 😅