Uppvärmning:
Jorden runt med lätt vikt
-Skulderlyft & skulderarmhävning

3-4 set
A1 Bänkpress med 2db/kb @20×1 x 8-10 reps
A2 Strikta pull ups ELLER Scapula pull ups i stång / ringar – ackumulera 4-10 reps
A3 Stående rodd med 2db/kb x 8-12 reps

2-4 set
B Db Cuban press x 6-10 reps + Dragon squats x 10-12 alt ben
[i set-vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C “Moa”
12 min amrap i lag om 2 – en jobbar en vilar
Burpees (med så strikt armhävning som möjligt) x 10
Reverse lunge med bear hug / goblet hold x 20
Clean & (Push) Press x 30

Lite tyngre på bänkpressen med hantlar än tidigare, når du 10 reps, så varför inte testa lite tyngre till nästa varv? Pull ups (eller scapula-varianten) går utmärkt att ackumulera, tänk på det så att ni får tillräckligt med volym. Minst 4 reps / varv oavsett.

Fina “smörj-övningar” på B-delen och så teama ihop, gärna med någon där ni kör liknande vikter på nästa del.

Och på “Moa” är det alltså totalt antal reps per laget, så delar ni burpees (med striktare armhävning än vanligt) jämnt mellan er så blir det 5 reps / person, samma på övriga delar. Och för att vara tydlig så är det EN kb eller db som gälle, gärna lite tyngre än vanligt, tänk på att det är totalt antal reps så delar man jämnt så 7-8 reps / arm. 💪

Fel Linn tydligen, kan det vara Linn Bishop? #thesearchcontinues