Uppsamlingsdag
1.Styrke- eller teknikdel från tidigare dagar – A-del
[Den första delen gör alla med undantag den som gjort alla tre tidigare dagar, då kör du direkt på nr 2 nedan!]

2.Assistans-träning som pre-/rehab/skills – B-del

2-5 set
[välj en eller flera övningar, fler set om du börjat med denna del]

3. “Simon”
Lag om upp till 4

Amcal 15 min

Rodd – minst 10/7 cals men max 21 cals
+
Gör sedan följande innan man får göra nästa rodd intervall:
2 varv av
3-5 push ups – svår variant
10 svingar – utmanande
20 mountain climbers goblet squats @ lätt/medium
+
Alla förutom nästa person i kö att ro måste hänga i stång eller göra en deadlift / suitcase holds

[första varvet så start en på rodden och en ställer sig i kö, övriga i laget måste göra de 2 varven och så länge det är kö så håller man sig till det lägre antalet cals]

SCORE: totalt antal cals

  • Gör A-del och valfri B-del från de senaste 3 träningsdagarna. Det är ok att disponera tiden själv och prioritera A-del. 💪
  • Som konditionsdel så gör vi en metcon i form av en team-wod tillsammans! ?
  • Om ni tränat på gruppträningspass de senaste 3 dagarna så gör ni bara B-delar. Bra övningar att göra mer av! 👌

View this post on Instagram

När Nils har namnsdag, och får göra passet ”Nils”, så gör Nils massor med bear hug hinges. Det är sen gammalt! Skönt åsido: vilken superövning för att öva på höftfällning med neutral rygg, speciellt för de som har en tendens att översträcka den vid andra övningar som ”good mornings” eller marklyft. Här löser kroppen oftast det själv eftersom den också måste hantera den tunga, lite otympliga, vikten i famnen. Dessutom skapas en del naturlig variation iochmed bollens form: den hamnar inte riktigt på samma ställe varje set eller ens varje repetition. Rörelseomfånget blir också stort för höften, eftersom man kan laborera med bollens placering utefter den rörlighet man har. Vi – och också Nils tror vi – gillar! 🙌

A post shared by Tränarprofil Cfua (@crossfituppsala) on