Uppvärmning:
RNT Lunge
-(Box) Squats, valfri variant
-Lätta bakböj i angivet tempo

3-4 set
A1 Bakböj @30×1 x 5 reps
A2 Bulgarian split squats, lätta vikter i händerna eller frontrackat x 5-8 reps / ben
-håll igen lite på bakböj

2-4 set
B Side lying db ext rot x 6-8 / arm
[i set-vilor, testa övningar som kommer på nästa del]

C “Matsu”
10 min amrap
1H (push) press med db/kb x 6-8 reps / arm
Sit ups eller V-ups x 10 reps
Kb-svingar x 12-14 reps

På dagens pass så delar vi upp så att vi får plats med förslagsvis 4 rack och sedan plats för 4 ställen där vi kan göra bulgariska split squats. Håll igen lite på bakböjen och följ upp med BSS helst enkelt! Det blir kanske någon omlastning extra och även lite extra vila mellan set…men det kommer ni nog vilja ha ?

Side lying utåtrotation med hantel har vi gjort många gånger så nu får ni chans att titta fundera lite på andra övningar mellan set. Vill ni prova på V-ups så kan ni först testa med ett ben åt gången, det kan kännas lite lättare att koordinera och inte lika tungt. Eller så testar ni med lite böjda ben!

Och dagens pass tillägnar jag min kära bror Mats som fyller 40 år idag, stort grattis brorsan! ?❤️?