Wu: lite butterfly kip (nja, gick så där) och gjorde några 50 kg bänk plus en på 80. Kändes tungt.

+

Lynne” aka “Disco” aka “Äntligen fredag” aka “Da pump”

Five rounds for max reps of:
Body weight bench press
Pull-ups

1:  9/45, pr x2! 2: 7/38 3: 6/30 4: 5/20 5: 4/15

Totalt: 179 reps (31+148), pr

Sky hump på sista rep:et på bänken. Hade ingen som passade. Testade maxa pull ups med magnesium för första gången. Det gick ju bra i två ronder, men på tredje så slet jag av en valk. Ganska väntat. Tänkte faktiskt avbryta men insåg att jag i princip bara behövde hoppa upp på pull up-stången för att persa så jag gjorde hela.

2009-08-14, Efter Lynne aka Disco

Inte så köttigt så det här läker fort med lite 8-hour cream. What ever works Mads!

Gjorde den här i Uppsala mellan tåg på väg till götet. Höll för övrigt på att bli knäpp av alla käcka göteborgare här på tåget. Bådar gott. Glappet gjorde att jag kunde ta det lugnt och det tog säkert en timme för mig att slutföra. Hade först tänkt göra “Linda” men foten gjorde ont. Swingsen igår gjordes barfota och det är tydligen inte bra för mina fötter. Härliga kroppar industrisamhället skapar.

Just ja. Så klart jättenöjd med nytt pull up pr, men lite väntat var det. Mindre väntat var att persa på bänken. Har inte gjort övningen på tre månader så jag antar att armhävningar funkar rätt bra det med. Läste för övrigt en banbrytande artikel i Time där man konstaterade att du mår bra av träning, men du kommer inte gå ner i vikt om du inte gör av med mer energi än vad du stoppar i dig. Wow alltså!