Dagens pass:
Testing:
Part 1:
A1 Sprinter, 50 m x 10, x 8, x 6, x 4, x 2
A2 GHD-sit ups 50,40,30,20,10 reps
Tid:
17:50 min
rest 4 hours
Part 2:
50,40,30,20,10 rep rounds for time;
Unbrokenish Thrusters, 2 x 9.5 kg
Unbroken Double Unders 
Tid:
35:44 min

Kändes som om jag blev överkörd flera gånger av den truck som det där 200 kilosdäcket satt på. Blev några ändringar på dagens pass, men det blev rövmos av mig ändå.

Tog mig äntligen tid att skruva ihop GHD-bänken även om det fattades 4 stycken 10 mm brickor i värsta IKEA-stil. Nåja, bänken skulle användas så det fick duga och den lyckdes trasa sönder mig ändå. Rectus femoris och hela gänget muskler på lårens framsida klagade infernaliskt och jag blev tvungen att bryta flera gånger. Löpningarna var bra avvägda och sög den sista biten varje vända. Apropå blickar så fick jag några huvudskakningar när jag plötsligt rusar ut ur det stängda garaget för att kuta fram och tillbaka på bakgården, in i garaget för stänga om sig igen…det var ju nollgradigt.

“Fick” vila längre inför andra delen eftersom min polare Esset kom förbi på en kaffe. Tack! Ändringen från wallballs till thrusters gjorde att jag inte behövde bry mig om “pricksäkerhetsdelen” av passet, men istället blev det jobbigare för axlarna. Klarade nätt och jämt 50 obrutna på första försöket där vänsterarmen levde sitt eget liv (sjukt skoj, se video). Innan 40-varvet hade jag gjort ungefär 200 DUs så jag var lite trött i axlarna. Kroknade redan på 23 reps. Testade igen och föll på 20. Bestämde mig för att minst bryta seten i två istället för obrutet, dvs 20-20/15-15/10-10. Hade ju iofs kunnat vänta 10-20 min och testat igen, men det kände inte så konstruktivt. Ville även hoppa lite hopprep. Och där var passets vinst. Efter en frustrerande start på hoppandet (återigen, se videon) så satt de obrutna seten på 1-2a försöket. Alltid något!

Både lättnad och frustration i en 3 min-förpackning! 😉