DAG 6

Lördagschallenge på egen hand!

1. Öva följande i källaren, gärna alla men minst 2 av övningarna x 2-4 set av varje:

-Reverse hyper x 8-12 reps
-Valfri pull down i kabelmaskinen x 8-12 reps
-Sörenson planka i GHD-bänken x submax
-Peg board, hänga med 90 grader i armveck x submax
-Wall walk eller handstående mot vägg x submax

2. “CFUA-triangle”

Upp till 10 set av
Nytt set var fjärde minut x minst 10 cals men max 20 cals på varje maskin:

Rodd
SkiErg
BikeErg eller Echo bike

SCORE: totalt antal cals, skriv upp under den vila som du förhoppningsvis får innan nästa set drar igång!

Regler och förtydligande:
-du får använda så mycket tid du vill på varje maskin men hinner du inte 10 cals på sista inom 4 min så avbryter du
-du får avbryta tidigare om du vill, total score påverkas då givet vis
-gör du alla 10 set så tar detta alltså 40 minuter

Idag är det en specialare med passen eftersom vi har tränarutbildning hela helgen så passen på lördag 23/10 utgår, men kör gärna en eller flera av de utmaningar som du ser ovan, eller så går du till länken för Hemmaträning nedan. Ha en fin dag!

Ny träningsperiod börjar här och rullar vecka 42-49 den 18e oktober till 12e december som ni kan hålla koll på i Grovplanringen: https://www.crossfituppsala.se/grovplanering/

Det blir några ändringar i upplägget, bland annat come back av teknikövning som B-del samt att vi vill påminna om att öva på olika skills som Hemmaträning: https://www.crossfituppsala.se/category/utmaningar/