DAG 7 – Uppvärmning:

-Övningar från BONUS-delen
-Ett par tre lätta set av övningar som kommer sen rakt in i utmaning 1!

Lördagschallenge!

1. Snatch anyhow till dagens tyngsta 2 reps

ELLER

Valfritt att som sista set göra Snatch anyhow x 30 reps med cirka 50-70% av ditt max aka “Isabel”

2. “Jon”

Med en rullande klocka på 12 min

300 m löpning på tid (150+150 m, start och mål utanför grinden) eller rodd

vila resten av tiden

Start vid 7 minuter:

5 min amrap

5 1H KB clean
5 1H KB front squat – ena handen
20 m KB carry anyhow
5 1H KB clean
5 1H KB front squat – andra handen
20 m KB carry anyhow

BONUS – i valfri ordning där det hinns med

2-4 set
Frontrackad SOTS-press med 2db/kb lätt vikt, gör variant du klarar av x 3-5 reps
Floor Batwing hold, om det är för tungt, testa mot en vägg x 15+ sek
Plank pull throughs x 10+ reps alt sida

Gör inte både ett tungt ryck-set OCH “Isabel”. Om du vill göra “Isabel” så värm upp för det. Tänk på att du får välja vilken vikt du vill, men du får bara släppa om du har en viktkombination som klarar av släpp, vi tar hand om grejerna! Idag bör det också finnas gott om tid för BONUS-övningar för den som inte tar ut sig fullständigt på de utmaningar som dagen har. Tänk på att den som gör “Isabel” som första gren har 3 korta men väldigt intensiva konditionsdelar denna dag! 😅

Under sommaren har vi kunnat öka på antalet bokningsbara platser på gymmet med anledning av lättnader i restriktioner. Boka så många pass du känner att du behöver MEN givetvis ska du vid behov avboka i god tid så att dina kompisar kan planera sin träning. Tack för att ni tänker på varandra! 🙏

Du kan också boka Bakgård om du bara tänkt träna utomhus, men tänk på att du måste boka Öppet gym om du vill ha tillgång till gymmets faciliteter och det är viktigt att vi är noga med detta även fortsättningsvis!

Vi fortsätter att anpassa upplägget på gruppträningen för att underlätta och av den anledningen så dyker inte STRONG-pass upp den här sommaren. Men superroligt att det frågats om det! Även BONUS-upplägget hänger kvar tills vi kan återgå till A-B-C som vi hade tidigare 💪

Fortsätt med att tvätta händer, träng inte ihop er i onödan och alla som är friska och krya är välkomna att träna och hör av dig om du blir sjuk! 👍

Sen som alltid: HEMMATRÄNINGEN hittar du som vanligt på senaste Uppsamlingsdagen! ☀️