DAG 5 – Uppvärmning:

-Övningar från BONUS-delen

-Ett par tre lätta set av övningar som kommer sen rakt in i utmaning 1!

Lördagschallenge hela passet!

1. Hitta dagens tygnsta av:

Bänkpress @30×1 x 5 reås

2. Pull ups x 3 reps

3 “Andrea”

15-12-9 reps av
Kb-snatch eller Clean & STOH
Goblet squat
Mellan varje varv: 6×20 m KB-carry anyhow

[time cap 10 min]

BONUS – i valfri ordning där det hinns med

2-4 set
Get up på valfritt sätt, tex no hands get up eller vanlig turkish get up med eller utan vikt x 2+ reps / sida
Shrimp squat till höjd du kan kontrollera x 3+ reps / ben
Cuban press med hantlar @3011 x 5+ reps

Förra veckan ökade vi till 12 platser på samtliga pass. Med hänsyn för varandra vid bokning så bör det inte vara några problem alls för alla att få sina viktiga 2-3 pass / vecka och med det sagt så är det återigen ok att boka så många pass du känner att du behöver.

När restriktioner om antal per kvadrat tas bort så kommer vi kunna utöka Öppet gym-bokningarna för att underlätta träningen och användandet av lokalen än mer. Vi vill fortsatt påminna om att boka Bakgård om det är fullt inne, på så vis kan du ändå träna på som vanligt vid bra väder och vara med när vi kör gruppträningen utomhus!

Vi fortsätter med samma BONUS-övningar ett tag till. Detta för att ni ska känna igen dem och lättare veta vilket motstånd ni kan göra när ni lägger in dem som aktiv-vila mellan era set på A-delen. 👌

Sen som alltid: tvätta händer, träng inte ihop er i onödan och alla som är friska och krya är välkomna att träna!

HEMMATRÄNINGEN, den hittar du som vanligt på senaste Uppsamlingsdagen! ☀️