DAG 2 – Uppvärmning:

-Övningar från BONUS-delen

-Ett par tre lätta set av övningar som kommer sen rakt in i utmaning 1!

Lördagschallenge hela passet!

1. Pull ups x 4 reps – hitta det tyngsta för dagen

2. Med start från golvet: Press med skivstång eller 2Kb/Db x 4 reps

3. “Bo & Bobbo”

Med 15 min rullande klocka:

7 min amrap med en kettlebell

200 m carry anyhow*
+
Amrap

10 m utfall (med eller utan kb men du måste gå ut till 20 m märket)
10 RDL

–varje gång du ställer ner kb så 5 burpees

—1 minut förflyttning av utrustning

På 7 min 

Hitta tyngsta 20 m putta släde**

* antingen fram och tillbaka på gården 20 m x 10 varv eller ut till 100 m och tillbaka
**de triangel-formade slädarna är “benchmark” men övriga slädar kan så klart användas som “uppvärmning”

BONUS – i valfri ordning där det hinns med

2-4 set av
Höftlyft med eller utan vikt, håll i ytterläge i minst 2 sek, 5+ reps
Powell raise på golvet stöd av ena knät eller i sidoplanka @3010 x 5+ reps / arm
Db ext rot @3010 x 5+ reps / arm

En fantastiskt fin lördag med Amanda! Behöver ni en keps? Vi har ju häftiga CFUA-kepsar för 200 spänn i shopen 🤠

Vi har ökat på platser på gruppträning utan pass före eller efter samt på gruppträning där det inte är pass efter.

På dessa pass – alltså de “fristående” eller de sista för dagen – så är det ok om passen blir lite längre men på pass där det är bokningar efter så ska vi alltjämnt vara klara med passet vid 40-45 min och att din bokning gäller till minut 50. 

Även om vi utökat platser med cirka 15% så vill påminna att ni som tränar mycket inte bokar fler än max 3 gruppträningspass per vecka och kör övriga pass på Öppet gym. Boka gärna Öppet gym eller Bakgård på de tider du brukar träna, så kan du vara med när vi kör utomhus.

På Bakgården kan du alltid träna, men då vill vi att du bokar “Hemma / Bakgård” i bokningssystemet. Det går utmärkt så länge du inte använder gymmets faciliteter, då behöver du boka Öppet gym.

Sen som alltid: tvätta händer, träng inte ihop er i onödan och alla som är friska och krya är välkomna att träna!

HEMMATRÄNINGEN

OBS – på den här träningsperioden så kommer Hemmaträningen läggas upp på Uppsamlingsdagarna under Dagens pass. Det vill säga 3 träningspass läggs upp var 4e dag. Detta för att ni ska få en enklare översikt av senaste dagarnas Hemmapass och samla kommentarer till färre inlägg. Kör hårt! 💪