DAG 5 – Uppvärmning:
-Övningar från BONUS-delen
-Ett par tre lätta set av övningar som kommer sen rakt in i utmaning 1!

Lördagschallenge hela passet!

1. Turkish get up x 2 reps / hand

2. “Press med kroppen” – svåraste varianten x amrap:
-PUM-push up ➡️ Push ups ➡️ Ring push up* ➡️ Handstående push ups*

*med eller utan viktväst

3. “Saturday Sofia”

5 varv på tid
8 1H-db/kb thruster – valfria handbyten
8 laterala burpees utan push up över bock*
8 alt reverse lunge med goblet hold

*det finns två olika höjder

[time cap 8 min]

BONUS – i valfri ordning där det hinns med

2-4 set
Get up på valfritt sätt, tex no hands get up eller vanlig turkish get up med eller utan vikt x 2+ reps / sida
Shrimp squat till höjd du kan kontrollera x 3+ reps / ben
Cuban press med hantlar @3011 x 5+ reps

Dagens BONUS innehåller Get ups av valfri sort, men dagens första utmaning är just Turkish get ups x 2 reps / hand, så fokus på  att den blir lite tyngre och värm upp inför dagens andra utmaning under tiden (samt beta av BONUS-övningar). 

Vi vill alla att det ska lätta upp, men under tiden vill vi påminna att ni som tränar mycket inte bokar fler än max 3 gruppträningspass per vecka och kör övriga pass på Öppet gym. Boka gärna Öppet gym på de tider du brukar träna, särskilt om det är på dagtid då det är gott om plats och vi oftare kör utomhus på Bakgården.

På Bakgården kan du för övrigt träna utan att behöva boka Öppet gym om du inte använder gymmets faciliteter och med sommaren på intåg och en nyservad container så blir det ju en fröjd!

Avslutningsvis, så snart restriktionerna tillåter så kommer vi kunna öka på antal bokningsbara platser och ha något längre pass, men till dess så kör vi vidare med upplägget att A+B ska vara avklarade kring 40 minuter sedan passet började och din bokning gäller till minut 50. 

Sen som alltid: tvätta händer, träng inte ihop er i onödan och alla som är friska och krya är välkomna att träna!


HEMMATRÄNINGEN

OBS – på den här träningsperioden så kommer Hemmaträningen läggas upp på Uppsamlingsdagarna under Dagens pass. Det vill säga 3 träningspass läggs upp var 4e dag. Detta för att ni ska få en enklare översikt av senaste dagarnas Hemmapass och samla kommentarer till färre inlägg. Kör hårt! 💪